Modelvliegen

Keuze model
Bij het aanschaffen van je eerste toestel is de eerste vraag die opkomt: wordt het een elektro of brandstofmodel? Informeer bij de clubleden eens naar hun ervaringen hiermee. Sommigen geven de voorkeur aan brandstof omdat het motorgeluid, de geur en de kracht van deze motoren indrukwekkend is.

Calmato brandstof trainer:

calmato br

Anderen geven de voorkeur aan elektro omdat het schoon is, je thuis alles al klaar kunt maken zodat je direct kunt vliegen en er door de snelle ontwikkelingen in accu`s en motoren steeds langere vliegtijden bereikt kunnen worden.

Calmato elektro trainer:

calmato elec

Dit zijn ideale trainers met een spanwijdte van ongeveer 1.50 meter.

Meer informatie vind je in het informatieboekje van de Aeroclub Bladel dat je hier kan inzien.

Wat kost een beginnerspakket ongeveer?
1. ARF bouwdoos van een beginnersmodel        150 euro
2. Motor plus demper of een elektromotor        140 euro
3. Zender, ontvanger, servo`s en accu`s              260 euro
4. Lader en gereedschappen                                 80 euro
            Totaal van de eerste aanschaf                 630 euro

Natuurlijk kunt u ook binnen onze vereniging informeren naar een goed gebruikt toestel/apparatuur wat een van onze leden zou willen verkopen.