Leren vliegen

Vlieginstructie:

Modelvliegers die nog niet in het bezit zijn van een brevet (vliegbewijs), mogen niet zelfstandig een modelvliegtuig besturen. Zij worden gekoppeld aan een van onze instructeurs en volgen dan een aantal lessen totdat de instructeur van mening is dat de leerling het vliegtuig voldoende beheerst om examen te doen. De lessen zijn gratis voor leerlingen die lid zijn van de Aeroclub Bladel.

Het examen wordt afgenomen door 2 instructeurs, waarbij de leerling een aantal vastgelegde vliegoefeningen moet uitvoeren. Indien dit naar behoren gebeurt krijgt de leerling zijn brevet waarna hij verder zelfstandig mag vliegen.

Het brevet wordt uitgegeven door de FLRCV, de Federatie van Limburgse RC Vliegers, waarvan onze Aeroclub lid is. Er zijn brevetten voor zweefvliegen, motorvliegen en helikoptervliegen.

Brevetten van de KNVvL, afdeling Modelvliegsport, en van de Belgische zusterorganisatie VLM worden door ons erkend.

Een sleutel tot de toegangspoort kan verkregen worden als men een brevet heeft.